Tréning

7 tipov, ako dodržiavať cvičenie (nielen novoročné predsavzatia)

Autor: Mirek Dvořák
Publikované , Naposledy upravené

Či už chceme alebo nie, nový rok je takmer predo dvermi. A ak ste si prečítali nasledujúci článok, pravdepodobne vás napadlo, že by bolo dobré začať so svojou postavou niečo robiť. Bez ohľadu na to, či chcete nabrať svalovú hmotu, zbaviť sa nadbytočných kíl alebo len nájsť novú náplň voľného času, začať chodiť do posilňovne si vyžaduje určitú dávku vytrvalosti, cieľavedomosti a v neposlednom rade odhodlania.

V našom dnešnom článku by sme vám preto radi predstavili 7 tipov, ako dodržať nielen novoročné predsavzatie.

1. Nikam sa neponáhľajte

Najdôležitejšie zo všetkého je uvedomiť si, že chodenie do posilňovne nie je šprint, ale maratón. Preto by ste sa mali snažiť užiť si celú cestu a nikam sa neponáhľať. Nesnažte sa nastaviť diétu tak, aby boli výsledky čo najrýchlejšie, ale aby bola diéta dlhodobo udržateľná.

To isté platí pre tréning a frekvenciu cvičenia. Začať s poriadnou dávkou nadšenia je skvelé, ale o to viac vás môže odradiť prvý neúspech. Lepšie je nastaviť tempo, ktoré dokážete dlhodobo udržať. A nezabudnite, že cvičenie by malo byť predovšetkým zábavou.

2. Odfoťte sa na začiatku svojej cesty

Ak si urobíte fotografiu, na ktorej nie ste spokojní s tým, ako vyzeráte, takmer vždy sa vám vráti motivácia, ak ju počas cesty náhodou stratíte. Ak si fotografiu uložíte a pozriete sa na ňu o niekoľko mesiacov, uvidíte, že ste urobili poriadny kus práce, a to vás zaručene vráti k tomu, aby ste na sebe chceli pracovať. Keďže fotografie môžu niekedy skresľovať, môžete si zmerať aj obvody pásu, bicepsu, nôh a ďalších oblastí, aby ste ešte lepšie videli pokrok.

Vojta Trnka kulturista
Ako vidíte, každý správny kulturista má svoje staré fotografie, ktoré pravidelne porovnáva so svojou súčasnou formou. (Vojta Trnka)

3. Nenaháňajte sa za jediným cieľom

Najhorší spôsob, ako môžete pristupovať k cvičeniu, je bezhlavo sa hnať za jedným cieľom. Keď dosiahnete tento cieľ, môžete ľahko stratiť motiváciu pokračovať v návšteve posilňovne a môžete sa ocitnúť tam, kde ste začali. Samozrejme, je dobré mať čiastkové ciele, ale cvičenie by vás malo baviť natoľko, že keď dosiahnete svoje ciele, budete ich opäť posúvať vyššie.

A ak vás nebaví chodiť do posilňovne, nezúfajte, existujú desiatky iných športov, ktoré môžete vyskúšať. Na chudnutie nemusíte nevyhnutne chodiť do posilňovne, výsledky prinesie akákoľvek fyzická aktivita a správna strava.

Ako najlepšie osláviť vianočné sviatky? No, s kuracím mäsom, ryžou a posilňovňou.

4. Snažte sa postupne dostať do pravidelného režimu

Ak ste nikdy neboli zvyknutí na pravidelný režim, určite nie je najlepší nápad začať hneď po Novom roku chodiť každý deň do posilňovne a začať zo dňa na deň dodržiavať prísnu diétu. Zvyknite si na to postupne. Začnite s tréningom dvakrát alebo trikrát týždenne, dbajte na správnu stravu, jedzte viac zeleniny. Keď si na tento režim zvyknete, môžete postupne zvyšovať počet tréningov a prísnosť stravy.

Napriek tomu nezabúdajte, že cvičenie vás musí predovšetkým baviť. Je lepšie držať sa troch alebo štyroch tréningov týždenne, pri ktorých môžete cítiť svoje svaly a užívať si tréning, ako sa nabažiť šiestich.

Zdravé stravovanie
Zdravá strava je nesmierne dôležitá, ale je dobré, aby ste sa do prísneho režimu dostávali postupne.

5. Nájdite si dobrého partnera

O dôležitosti dobrého sparingpartnera sme písali aj v našom článku 13 tipov, ako z každého tréningu vyťažiť čo najviac. Ideálny sparingpartner vás dostane na tréning, aj keď sa vám nechce, skontroluje vašu techniku a postará sa o to, aby ste sa pri cvičení bavili. Najmä pre začiatočníkov je sparingpartner veľmi dôležitý.

V optimálnom prípade by mal byť rovnako silný, motivovaný a sústredený ako vy. Ak ho cvičenie nebaví a počas tréningu myslí na piatkovú párty niekde v klube, pravdepodobne vás skôr či neskôr trochu demotivuje.

6. Nevzdávajte sa

Jeden z posledných bodov nášho článku sa vracia k tomu, čo sme spomenuli na začiatku. Chodenie do posilňovne nie je šprint, ale maratón. Preto je výdrž mimoriadne dôležitá. Rozložte si ciele a snažte sa čo najmenej vystupovať z cesty. Závratné výsledky sa pravdepodobne nedostavia v prvých dňoch alebo týždňoch, ale dôležité je vytrvať a uvidíte, že to prinesie želané ovocie.

Jasným dôkazom toho, že sa nikdy netreba vzdávať, je Filip Grznár, ktorý dokázal drepnúť 200 kg len 7 mesiacov po roztrhnutí kvadricepsov a 6 týždňov po operácii achilovky:

7. Vzdelávajte sa

Ako inak zakončiť tento článok ako malou upútavkou na našu webovú stránku. Na internete je veľa článkov, ktoré sú úplne nespoľahlivé a nedôveryhodné, takže nemôžete veriť všetkému, čo čítate. Naša webová stránka sa však bude vždy snažiť poskytovať svojim čitateľom kvalitné informácie podložené vedeckými štúdiami, tipy na tréning a výživu, objektívne recenzie alebo objektívne porovnanie najlepších doplnkov v jednotlivých kategóriách. Okrem toho, ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa tejto témy, môžete nás vždy kontaktovať v komentároch a my vám vždy radi odpovieme.

To je z našej strany pre tento článok všetko. Dúfame, že na svojej ceste vytrváte a nevzdáte sa po prvom mesiaci, ktorý môže byť veľmi ťažký. Postupujte podľa našich tipov a uvidíte, že sa dostavia výsledky. A ak máte nejaké otázky, ako vždy sa môžete opýtať v komentároch.

Podobné články

Diskusia (0)

Máte otázku? Alebo chcete len vyjadriť svoj názor? Pošlite nám komentár.