Tréning

Anabolické okno po tréningu: Všetko, čo potrebujete vedieť

Autor: Radim Kostura
Publikované , Naposledy upravené

Otázka týkajúca sa existencie a významu anabolického okna je horúca a niea často spomínaná téma, ak nie od počiatku vekov, tak aspoň od počiatku kulturistiky. Ako to často býva pri podobne populárnych a častých témach...názory naň sa vo svete fitness veľmi líšia. Preto som sa rozhodol, že ho rozlúsknem a raz a navždy vám vysvetlím, aké je vlastne anabolické okno. Pretože zmätok, ktorý často spôsobuje, je vo väčšine prípadov spôsobený jeho nesprávnym pochopením. Som však presvedčený, že po prečítaní tohto článku vám bude všetko o anabolickom okne jasné.

Čo je anabolické okno? A existuje vôbec?

Ako som už spomenul v úvode, anabolické okno je veľmi populárna a problematická téma snáď od počiatku samotnej kulturistiky. A vlastne sa niet čomu čudovať. Ak sa nad tým zamyslíte, zistíte, že to vlastne nie je až tak ďaleko od pravdy. Počas tréningu sa naozaj snažíme dať našim svalom to, čo potrebujú, ale po tréningu chceme dostať naše telo z katabolickéhodo anabolického stavu, ktorý dosiahneme prostredníctvom rýchlo sa vstrebávajúceho jedla skonzumovaného bezprostredne po tréningu.

Takto rastú svaly a toto je logika anabolického okna. Čím skôr dostaneme telo do anabolického stavu, tým skôr sa naše svaly začnú uzdravovať a rásť. Z tohto hľadiska je jeho základ skutočne zmysluplný, a pretoAnabolické okno je dôvodom, prečo ho mnohí kulturisti alebo známe osobnosti sveta fitness stále vehementne propagujú. Niektorí sa neboja zájsť až do takého extrému, že tvrdia, že ak to zmeškámemenej ako hodinu po tréningu stráca samotný tréning zmysel a účel. A práve tu nastáva problém nepochopenia.

V dôsledku toho veľa cvičencov, najmä začiatočníkovvnímať anabolické okno ako krátkodobý portál do inej dimenzie, v ktorej Telo bezprostredne po tréningu funguje ako hladná šelma, ktorá potrebuje akúkoľvek potravu, po ktorej zázračne nielen okamžite zosilnie, ale aj naberie veľa svalovej hmoty. Často hneď po skončení tréningu alebo dokonca počas poslednej série poslednéhov poslednej sérii posledného cviku do seba dostanú nejaký proteín alebo gainer, aby sa tréning oplatil a aby začali čo najrýchlejšie rásť. Keď vám niečo také povie niekto ako Dwayne Johnson, musí to byť pravda, nie?
Hoci vás to pravdepodobne veľmi sklame, musím s poľutovaním povedať, že jednoduchá odpoveď na túto otázku je nie. Anabolické okno, ako je opísané vyššie, jednoducho a jednoducho neexistuje. Pre maximálnu podporu regenerácie a rastu svalov je dobré mať na pamäti ešte niečo, čomu sa budeme podrobnejšie venovať v nasledujúcom odseku.

kvalitné keto potraviny
Naše svaly ovplyvňuje predovšetkým spánok, tréning a strava.

Na čom teda skutočne záleží?

V prvom rade treba zdôrazniť, že zvýšená syntéza bielkovín vo svaloch sa neuskutočňuje okamžite alebo len hodinu po tréningu, vôbec nie. Prebieha dokonca 48 hodín po tréningu. Ani týchto 48 hodín však nie je zázračným "anabolickým oknom". a najdôležitejšie obdobie pre regeneráciu a rast svalov. Najdôležitejším faktorom je niečo úplne iné. Hádajte čo?

Samozrejme, ide o celkový denný príjem makro- a mikroživín. Áno, čítate správne. Najdôležitejším faktorom, ktorý ovplyvňuje rast našich svalov, je okrem spa tréningu, optimálne zostavená strava plná dostatočného množstva bielkovín, sacharidov a tukov. Každé jedlo je dôležité pri snahe o dosiahnutie vašej vysnívanej postavy, a to nielen to po tréningu.
Ak teda nemáte správny jedálniček, ktorý by zodpovedal vašim cieľom, musítepotreby vášho tela a životný štýl, jedno jedlo po tréningu vás jednoducho nezachráni. Skôr ako začnete vymýšľať, čo si dáte po tréningu, musíte mať stanovený celkový príjem kalórií. Je to kombinácia intenzívneho tréningu plného progresívneho preťaženia, kvalitného spánku, pitného režimuim, strava bohatá na kvalitné zdroje všetkých makroživín a v neposlednom rade vytrvalosť je kľúčom k úspechu. Bez týchto a mnohých ďalších komponentov nikdy nedosiahnete svoju vysnívanú postavu a je úplne nezáleží na tom, či si dáte proteín hneď po tréningu, alebo si radšej dáte plnohodnotné jedlo hodinu alebo dve po tréningu.
Napriek vyššie uvedenému si paradoxne stále myslím, že existuje dôvod na jedlo po tréningu. Ak teda nechcete nechať nič na náhodu, máte správne nastavený celkový denný príjem kalórií, pripravujete sa nakulturistiku, alebo len beriete cvičenie a všetko okolo neho mimoriadne vážne, určite by ste ho nemali podceňovať. Takéto jedlo plné ľahko stráviteľných zdrojov bielkovín, sacharidov a tukov vám zaberie chvíľu.po tréningu je stále skvelým spôsobom, ako podporiť regeneráciu a rast svalov. Ak sa chcete o tejto téme dozvedieť viac, neváhajtepozrite si náš predchádzajúci článok Jedlo po tréningu: Čo jesť po cvičení? Jedlo po tréningu vám neprinesie žiadne zázračné účinky. Ak sa vám teda po tréningu nechce jesť, pokojne sa najedzte doma. Nemusíte sa obávať, pretože ani touto metódou nič nepokazíte.

Náš tip
Jedlo po tréningu samozrejme nemusí byť len proteín a ovocie. Naopak, možností je oveľa viac. Okrem klasického srvátkového proteínu a kúska ovocia môžete vyskúšať viaczložkový proteín s ryžovou, pohánkovou alebo racio kašou. Vašej fantázii sa medze nekladú, pretože rozmanitosť je pri stravovaní veľmi žiadaná.

Čo si z tohto článku vziať?

V tomto článku som sa pokúsil vyvrátiť mýtus o magickom "anabolickom okne", ktoré ktoré nám neustále, hoci už mnohokrát vyvrátené, predhadzuje nejedna populárna fitnes ikona či celebrita. Nie je to ani zďaleka taký zázrak, ako sa o ňom hovorí.

Namiesto zamerania sa na anabolické okno by sa mal primárny dôraz klásť na optimálnu aby ste počas dňa prijímali dostatok bielkovín, sacharidov a tukov. Je to strava správne rozložená počas dňa, ktorá spolu s intenzívnym tréningomning a kvalitný spánok je jedným z najdôležitejších aspektov na ceste k dokonalej postave.
To, či si dáte niečo hneď po tréningu, závisí od vás a od toho, čo vám najviac vyhovuje. Ak patríte k ľuďom, ktorí sú po tréningu veľmi hladní alebo jednoducho chcete, aby bolo všetko dokonalé, môžeteUrčite by som odporučil jedlo po tréningu plné rýchlo stráviteľných makroživín. Na druhej strane, ak na jedlo po tréningu ani nepomyslíte a radšej si dáte jedno alebo viachodín po tréningu, určite sa nemusíte bezprostredne po tréningu napchávať bielkovinami alebo niečím podobným.


Pamätajte si, že anabolické okno neexistuje a nikdy neexistovalo. A touto bombou sa pre dnešok lúčime. Prajem vám pekný deň a dobrú noc. To je zatiaľ všetko. Ak však máte ďalšie otázky, môžete sa opýtať v komentároch.

Podobné články

Diskusia (0)

Máte otázku? Alebo chcete len vyjadriť svoj názor? Pošlite nám komentár.