Tréning

Káva ako povzbudzovač: Stačí vám šálka kávy pred cvičením?

Autor: Mirek Dvořák
Publikované , Naposledy upravené

Predtréningové doplnky sú skutočne veľmi potrebným a účinným doplnkom, ale ich cena rozhodne nie je najnižšia.

A možno práve preto sa nás čoraz častejšie pýtajú, či nám stačí šálka kávy pred tréningom. Pozrime sa teda na odpoveď

Kofeín - účinky

Najskôr si povedzme niečo o účinnej látke obsiahnutej v káve - kofeíne. Kofeín je xantínový alkaloid, ktorý stimuluje centrálny nervový systém a činnosť srdca. Pôsobí na adenozínové receptory a vyvoláva v tele stres, ktorý následne vedie k lepšiemu spaľovaniu tukov.

Odstraňuje únavu, zlepšuje koncentráciu a bystré myslenie. Uvoľňuje tiež hladké svalstvo, rozširuje tepny, a tým zrýchľuje obehový a dýchací systém.

-
Kofeín zabezpečí lepšie spaľovanie tukov, oddiali únavu a zlepší koncentráciu počas tréningu.

Ale bohužiaľ, užívanie kofeínu má aj negatívne účinky. Medzi najčastejšie patrí zrýchlenie srdcovej frekvencie a bolesť žalúdka spôsobená prekyslením.

Vzhľadom na vyššie uvedenú srdcovú činnosť môže v extrémnych prípadoch spôsobiť aj infarkt. Kofeín odvádza z tela vápnik, čo znamená, že zvyšuje riziko osteoporózy a iných ochorení kĺbov.

NEPREHLIADNITE: Najlepšie nakopávače na trhu 2022

Káva pred tréningom - stačí?

V jednej šálke silnej kávy môžete prijať až 120 mg kofeínu, čo by malo stačiť na dosiahnutie požadovaného účinku počas tréningu. Stále je to však len jedna účinná látka.

Kvalitné nakopávače obsahujú 9-12 takýchto látok. Ak ste začínajúci cvičenec a nemáte peňazí nazvyš, káva pred športovým výkonom je určite skvelou voľbou.

V ideálnom prípade môžete kávu doplniť nejakou inou účinnou látkou, napr synefrínktorý zvyšuje produkciu telesného tepla, a tým pomáha zlepšovať koncentráciu a zabezpečuje lepšie spaľovanie tukov.

Okrem synefrínu môžete zaradiť aj predtréningovku zelený čajktorý podporuje spaľovanie tukov a je tiež veľmi zdravý. Pomáha predchádzať rakovine a vzniku srdcových ochorení

Ak patríte medzi pokročilejších cvičencov a začínate stagnovať, je pre vás vhodným riešením nakopávače. Vďaka lepšiemu prekrveniu svalov, maximálnej koncentrácii na tréning a zvýšeniu sily sa váš tréning dostane na úplne novú úroveň. Nie ste si istí, ktorý nakopávač si vybrať?

Skúste sa pozrieť na naše Poradie najlepších doplnkov pred tréningomčo by vám malo uľahčiť výber.

Ako a koľko kávy si dať pred tréningom?

To vám povie fitness guru Aleš Lamka.

Koľkokrát týždenne by ste mali cvičiť?

Podobné články

Diskusia (0)

Máte otázku? Alebo chcete len vyjadriť svoj názor? Pošlite nám komentár.