Suplementy

5 situácií, keď sa proteínová tyčinka hodí

Autor: Mirek Dvořák
Publikované , Naposledy upravené

Proteínové tyčinky sú určite jedným z najlepších zdrojov bielkovín. Nielenže skvele chutia, ale dokážu vás aj zasýtiť a dodať telu všetky potrebné živiny - ideálne vyváženú porciu komplexných sacharidov, ľahko stráviteľných bielkovín a len minimum tuku, napríklad z chia semienok.

Hoci si proteínovú tyčinku môžete dopriať prakticky kedykoľvek a kdekoľvek, v niektorých situáciách sa naozaj hodí. A práve tie vám predstavíme v dnešnom článku.

1. Po tréningu

Počas cvičenia je naše telo v katabolickom režime, a keď mu po tréningu dodáme kvalitné živiny, o to lepšie začne opravovať poškodené svalové vlákna. Ak teda chcete dosiahnuť maximálna regeneráciakvalitnou proteínovou tyčinkou po tréningu nič nepokazíte.

Na jednej strane dodáte telu sacharidy, ktoré slúžia na doplnenie strateného glykogénu, a na druhej strane prijmete aj kvalitné a ľahko stráviteľné bielkoviny, ktoré sa budú priamo podieľať na obnove svalových vlákien.

2. Keď nemôžete jesť

Z času na čas sa aj ten najsebavedomejší kulturista môže ocitnúť v situácii, keď nie je možné vytiahnuť krabičku s jedlom a začať sa kŕmiť kuracím mäsom s ryžou. Tu sa vám môže hodiť proteínová tyčinka.

Môžete ho zjesť za pár minút a vďaka vysokému obsahu bielkovín sa vyhnete katabolizmu, aj keď nemôžete jesť žiadne iné jedlo.

Proteínové tyčinky sú dobrou voľbou na cesty
Proteínová tyčinka môže slúžiť ako skvelý zdroj kvalitných bielkovín aj na cestách.

3. Pred cvičením

Keď vás tesne pred odchodom do posilňovne prepadne hlad, neexistuje lepšia voľba ako proteínová tyčinka. Nezasýti vás toľko ako bežná strava, ale aj tak vám dodá energiu potrebnú na tréning.

Ak si ju doprajete pol hodiny až hodinu pred cvičením, nielenže budete môcť absolvovať dlhší a tvrdší tréning, ale vďaka obsahu sacharidov dosiahnete lepšiu prekrvenosť a vďaka malému objemu tyčinky neohrozíte fungovanie predtréningové stimulanty.

4. Keď dostanete chuť na sladké

Keď dostanete chuť na sladké, proteínová tyčinka je určite lepšou voľbou ako komerčné tyčinky zo supermarketu. Neobsahuje toľko jednoduchých cukrov, v tých kvalitných nenájdete žiadne konzervačné látky ani dochucovadlá, a preto si nezničíte diétu.

Proteínové tyčinky sú lepšou voľbou ako tie zo supermarketu
Proteínové tyčinky sú oveľa lepšou voľbou ako tie rádoby fitness tyčinky zo supermarketu, pretože sú vyrobené z kvalitnejších surovín, obsahujú menej jednoduchých sacharidov a v neposlednom rade obsahujú dostatok kvalitných bielkovín a vlákniny.

5. Keď potrebujete zvýšiť príjem kalórií

Základným predpokladom úspešného nárastu svalovej hmoty je kalorický nadbytok. Z času na čas sa však každý z nás môže ocitnúť v situácii, keď nemá veľký hlad alebo nemôže jesť. Tu prichádza na rad proteínová tyčinka.

V relatívne malom objeme vám poskytne niekoľko stoviek kilokalórií, kvalitné bielkoviny a postupne sa uvoľňujúce sacharidy.

Ako často si môžem dovoliť jesť proteínové tyčinky?

Aj keď je zloženie proteínových tyčiniek oveľa lepšie ako v supermarketoch, rozhodne nie je dobré to s nimi preháňať. Zastávam názor, že ak máte možnosť jesť "normálnu" stravu, je vždy lepšie dať jej prednosť.

Ak sa však chystáte na dlhšiu cestu autom, na školský výlet alebo niekam, kde si nemôžete dovoliť prísne dodržiavať diétu, proteínová tyčinka vám určite príde vhod.

Rozhodne to nepreháňajte s proteínovými tyčinkami
Hoci proteínové tyčinky môžu byť skvelou alternatívou k tým zo supermarketu, nie je dobré to s nimi preháňať.

Ako si vybrať správnu proteínovú tyčinku?

Pri výbere správnej proteínovej tyčinky máte na výber z niekoľkých možností. Prvým je držať sa nezávislých testy proteínových tyčiniek. V našom prípade sme porovnávali nielen kvalitu zložiek a cenu, ale aj chuť a zloženie proteínových tyčiniek.

Druhou možnosťou je vybrať si bar podľa vlastných možností a potrieb. Dôležité je však držať sa týchto správne kritériáktoré by mala spĺňať proteínová tyčinka.

Aký je teda záver?

Ako sme uviedli v dnešnom článku, proteínové tyčinky sa môžu v určitých situáciách hodiť. Na druhej strane je však dôležité poznamenať, že by sa nemali konzumovať príliš často, a ak nemáte dobre zostavenú stravu, proteínové tyčinky sú len vyhodenými peniazmi.

Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa proteínových tyčiniek, neváhajte nás kontaktovať v komentároch, radi vám odpovieme.

Podobné články

Diskusia (0)

Máte otázku? Alebo chcete len vyjadriť svoj názor? Pošlite nám komentár.