Stravovanie

Mliečne výrobky - áno alebo nie?

Autor: Adam Vaněk |

Mliečne výrobky... Áno alebo nie?

Túto otázku sa dnes pokúsime vyriešiť

Mlieko je potravina, ktorá obsahuje všetky tri makroživiny, a to bielkoviny, sacharidy a tuk. Obsahuje tiež vysoký podiel mikroživín, ako je vápnik a vitamín D. Konzumácia mlieka však nie je veľmi dobrá, u niektorých ľudí spôsobuje zápchu, niektorí ľudia majú tráviace problémy kvôli obsahu laktózy (mliečneho cukru). Preto je dobré namiesto mlieka vyberať mliečne výrobky, najmä kyslé.

Kyslé mliečne výrobky

Kyslé mliečne výrobky (jogurt, kefír, acidofilné mlieko, cmar atď.) by mali byť nepochybne súčasťou nášho jedálnička.

Obsahujú probiotické kultúry, ďalšie mikroživiny a menej laktózy ako mlieko. Strata laktózy je spôsobená prácou dobrých baktérií, ktoré "konzumujú" laktózu a uvoľňujú do mlieka ďalšie prospešné látky, ktoré pomáhajú udržiavať trávenie v čo najlepšom stave, čo je pre nás športovcov určite dôležitý faktor.

Vyzdvihol by som kefír, ktorý možno považovať za najlepší mliečny výrobok. Je to najmä vďaka domácej výrobe z pravých tibetských húb.

-

Výroba kefíru doma

Nemajte obavy, nie je to zložité.

Stačí si zaobstarať tibetské huby, opýtať sa známych, určite si niektorí z nich robia kefír doma. Postup:

  • Tibetské huby vložte do sklenenej nádoby, zalejte mliekom (najlepšie plnotučným, najlepšie z farmy), nádobu prikryte utierkou alebo obrúskom a upevnite gumičkou.
  • Kefír nechajte 24 hodín pri izbovej teplote.
  • Nápoj v nádobe občas premiešajte drevenou metličkou, aby sa do huby dostalo viac mlieka.
  • Hotový kefír dôkladne premiešajte a potom ho preceďte cez plastové sitko a uložte do chladničky.
  • Vráťte hubu do nádoby, zalejte ju mliekom a postup zopakujte, prípadne ju môžete dať do chladničky.
  • Pri práci s tibetskými hubami nepoužívajte nič kovové! Kefír sa môže konzumovať ako občerstvenie s ovocím.

TIP: Aký je optimálny príjem bielkovín?

A pýtate sa na tvaroh?

Tu sa stretávame s názormi typu: "Dávam si na noc vaničku tvarohu, aby som si udržal anabolizmus celú noc a nespálil svaly". Druhá strana hovorí: "žiadny tvaroh, je zlý a dlho sa trávi, cez noc musí telo odpočívať"

Tu je voľba len na vás, nedá sa povedať, ktorú stranu budete nasledovať. Sme toho názoru, že žiadny tvaroh, v noci dávame prednosť ľahko stráviteľným bielkovinám, ako sú ryby so zeleninou, ak chcete bielkoviny - micelárny kazeínčo je určite lepšia voľba ako tvaroh.

Najpredávanejšie micelárne kazeíny:

Podobné články

Diskusia (0)

Máte otázku? Alebo chcete len vyjadriť svoj názor? Pošlite nám komentár.