Moderní výživa ve fitness a silových sportech: najlepšia kniha o výžive? [recenzia]

Pochopenie výživy je pre športovcov kľúčové. Bohužiaľ, táto téma nie je jednoduchá a pochopiť, ako nastaviť správnu stravu a čovšetko si treba dávať pozor, nestačí prečítať si niekoľko krátkych článkov na internete. Ak chcete dosiahnuť maximálne výsledky, musíte výžive naozaj podrobne rozumieť. A na to potrebujete kvalitné zdroje. Kniha Moderná výživa vo fitness a silových športoch od Lukáša Roubíka a jeho tímu je v súčasnosti asi najlepšou publikáciou na túto tému u nás. Nemala by preto chýbať na poličke žiadneho športovca, ktorý berie výživu vážne a chce sa v tejto téme vzdelávať.

Moderní výživa ve fitness a silových sportech - Lukáš Roubík a kolektiv
Kategória: Iné
Získané z
10.0/10
Čitateľnosť
9.0/10
Cena
9.0/10
Relevantnosť informácií
10.0/10
Celkové hodnotenie
9.5
z 10 bodov

Kúpiť knihu Moderná výživa za skvelú cenu

Aké sú naše skúsenosti s knihou? Obsahuje dostatok relevantných informácií, alebo len opakuje recyklované mýty, ktorých je plný internet? A pre koho je vhodná? To všetko a oveľa viac v dnešnej recenzii.

Kvalitné zdroje a relevantné informácie

Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše a uvedieme veci na pravú mieru. Kniha Moderná výživa vo fitness a silových športoch je plná najnovších štúdií, vedeckých poznatkov a najrôznejších ďalších relevantných zdrojov. Nevyvodzuje však z uskutočnených výskumov unáhlené závery, ako to zvyknú robiť mnohí autori. Naopak, v mnohých ohľadoch ide proti prúdu a nebojí sa otvorene povedať závery, ktoré môžu byť pre čitateľa skôr sklamaním. Kolektív autorov opakovane odmieta niektoré najnovšie trendy, poukazuje na ich nelogickosť alebo na to, že ich účinky sú v hlavnom prúde často veľmi zveličované. Skrátka, nesnažia sa vám za každú cenu predať čo najväčší bullshit.

Na knihe oceňujem najmä to, že sa na nič nehrá a nemá potrebu prichádzať so žiadnymi "revolučnými a zaručenými" metódami. Autori zdôrazňujú, že ku každej diéte treba pristupovať inak a neaplikovať na každého človeka bez rozdielu jeden "osvedčený" postup.

Moderná výživa vo fitnes a silových športoch
Z hľadiska obsahu a relevantných informácií nemáme Modernej výžive čo vytknúť.

Jasná štruktúra

Prvá časť knihy predstavuje fungovanie ľudského mikrobiómu, základné makroživiny, ich zdroje a spôsoby prípravy. Autori sa postupne venujú aj všetkým kategóriám športových doplnkov s dôrazom na jednotlivé látky a ich účinky. Na záver sa niekoľko odborníkov v jednotlivých kategóriách (physique, powerlifting, bikini fitness, strongman atď.) delí o cenné rady a tipy na zostavenie stravy. Samozrejme, nechýbajú ani vzorové jedálničky, z ktorých môže čitateľ čerpať. V celej knihe na vás čakajú praktické rady, ktoré sú mimoriadne cenné v každodennom živote. Dozviete sa napríklad, kedy sa oplatí nechať ryžu trochu viac uvariť, na čo si pripraviť miešané vajíčka alebo v ktoré dni je dobré trochu obmedziť príjem bielkovín.

Pre koho je kniha vhodná?

Moderná výživa vo fitness a silových športoch obsahuje úplné základy aj pokročilé informácie, ktoré využijú skúsenejší športovci. Dá sa teda povedať, že informácie z nej môže čerpať takmer každý. Osobne si však myslím, že skôr ako sa rozhodnete investovať do knihy, mali by ste si o téme výživy zistiť aspoň základné informácie. Jednotlivé kapitoly totiž často zachádzajú do detailov, ktoré môžu byť pre laika dosť ťažko pochopiteľné. Preto si dávajte pozor na mnohé cudzie slová a latinské termíny. Treba však povedať, že aj keď nepochopíte každý detail na 100 %, stále si môžete z knihy odniesť obrovské množstvo cenných informácií.

Za tú cenu to jednoducho stojí

Ak nie ste fanúšikom suchého textu, nemusíte sa báť. Kniha obsahuje množstvo nákresov, grafov a tabuliek, ktoré ju robia prehľadnejšou a čitateľnejšou. Oceniť musíme aj veľmi kvalitné spracovanie, vďaka ktorému je kniha v ruke naozaj pevná. Napriek tomu sa nemusíte báť, že by ste za ňu museli minúť majetok. V súčasnosti sa predáva za 499 Kč, čo je vzhľadom na kvalitu spracovania, rozsah a množstvo obsiahnutých informácií viac než prijateľná cena.

Kúpte si Moderná výživa za skvelú cenu

Záverečné zhrnutie

Ak si chcete obohatiť svoje vedomosti v oblasti výživy, na českom trhu nenájdete lepšiu publikáciu, než je Moderná výživa vo fitness a silových športoch. Nájdete v nej nespočetné množstvo relevantných informácií, spoľahlivých zdrojov a praktických rád. Obsahuje aj vzorové jedálničky od skúsených športovcov. Ak to s výživou myslíte vážne, túto knihu musíte mať doma.

Prečo nám môžete dôverovať?